‘Yumrukları açmak’

Cumhurbaşkanı Erdoğan, kabaca geçen on yıldaki politikalarından ekonomide U-dönüşü yaptığı gibi dış politikada da U-dönüşü yapıyor. Ekonomide “faiz sebeptir”den Mehmet Şimşek’le yüzde 50 faize dönüldü. Dış politikada da “darbeci Sisi “ ve “katil Eset”le şimdi “yumrukları açma” politikası izliyor.

Yumrukları açma politikası prensip olarak doğrudur. Uygulamada iyi yürütülüp yürütülmemesi ayrı konu… Dışişleri Bakanlığına Hakan Fidan gibi kavramlara ve diplomasi diline hakim bir ismin getirilmesi umut veriyor.

Tabii ekonomide de Mehmet Şimşek’in getirilmesi…

İÇ POLİTİKADA YUMRUKLAR

Cumhurbaşkanı’nın Esat’la görüşebileceğini söylerken, satırlar arasına sıkıştırdığı birkaç kelime ile muhalefete de “yumuşama” mesajı verdi. Sözleri şöyle:

“Biz ayrılıkları derinleştirme yerine ortak paydayı büyütmenin derdindeyiz. İç siyaset gibi dış politikada da sıkılı yumrukların açılmasında büyük fayda olduğuna inanıyoruz. Bunun için kiminle görüşülmesi gerekiyorsa geçmişte olduğu gibi yine görüşmekten imtina etmeyiz.”

CHP’ lideri Özgür Özel’in doğru bir kararla başlattığı diyalog politikasına, Erdoğan’ın doğru bir kararla “iade-i ziyaret” şeklinde olumlu karşılık vermesi Bahçeli’yi rahatsız etmişti. Ayşe Ateş Hanımefendi’yi Cumhurbaşkanlığı makamında kabul etmesi, bir yıl dört ay gecikerek de olsa, önemliydi. Fakat Bahçeli’nin koalisyonu dağıtma tehdidi üzerine Erdoğan yeniden eski sert üslubuna dönmüştü.

Ama Esat’la görüşme vesilesiyle yaptığı konuşmada “iç siyasette de” yumrukları açmaktan bahsetmesi önemli bir mesajdır. Belli ki, Erdoğan, dolayısıyla Türkiye, “faiz sebeptir” politikasını daha fazla sürdüremediği gibi içeride kutuplaşmayı, dışarıda “yedi düvel”le çatışmayı da daha fazla sürdüremez, sürdürmemelidir. Siyaset “normal” dile, “normal” rekabete dönmelidir. Bunu desteklemek gerekir. Fakat…

SURİYE EN CİDDİ SORUN

Ekonomide de iç politika ve diplomaside de “rasyonel zemin”e dönmek, önceki dönemde ağırlaşmış sorunları sıfırlamıyor. Ekonomide de bunu açıkça yaşıyoruz.

Suriye sorunu gözüktüğünden ağırdır. Evvela Esat’ın arkasında Rusya var. Rusya için Suriye demek Doğu Akdeniz demektir. Türkiye için veya herhangi bir faktör için vazgeçmeyecektir. Nitekim Esat’la barışmaya Rusya aracılık ediyor.

Türkiye için en büyük tehdit, Suriye’de PKK’nın bir şubesi olan PYD/YPG’dir. 2014 Ekim’indeki “Kobani olayı”nda Türkiye ile ABD’nin yolları Suriye’de ayrıldı, ABD, “IŞİD’e karşı” YPG’yi ağır silahlarla donattı. Suriye’nin en zengin petrol bölgeleri de PYD’nin kontrolündedir. Böyle bir tabloda, geçen on yılda Ankara’nın Avrupa ve Amerika’da daima Türkiye’yi desteklemiş olan dostlarını da kaybetmiş olması, Suriye’deki işimizi daha da zorlaştırıyor.

Araplar ise, öteden beri hep Türkiye’ye karşı Esat’ın yanında yer aldılar.

Türkiye’nin besleyip donattığı Özgür Suriye Ordusu (yeni adı Suriye Milli Ordusu) ne kadar güvenilirdir? Erdoğan’ın Esat’la görüşmekten bahsetmesi üzerine, Ankara’nın kendilerini bırakacağını sanarak, bayrağımıza saldıranlar bunlardı. Erdoğan, Beştepe’deki bakanlar toplantısından sonra yaptığı konuşmada “bize güvenen, bize sığınan, bizimle ortak hareket eden hiç kimsenin mağdur olmasına da izin vermeyeceğiz” demesi, bu unsurları teskin etmek içindir.

RASYONELLEŞME SÜRECİ

“Emeviye camiinde namaz… Selahattin Eyyubi’nin mezarında buluşma” ifadeleriyle ve “katil Eset” sloganıyla Suriye politikasını yürütürken… Sisi ile 7-8 yıl sürekli kavga ederken… S-400’leri alırken iktidar, bunların Türkiye’yi yalnızlığa sürükleyeceğini öngörmeliydi. İdeoloji ve popülizm bu öngörüyü engelledi.

Şimdi “rasyonel zemin”e dönmek için Türkiye’nin geleneksel ittifaklarını güçlendirmesi, en azından, kaybettiği dostlarını kazanacak bir yol izlemesi, en önemlisi de ekonomide kuvvetli hale gelmesi lazım. Bu da Şimşek’in dediği gibi evrensel kıstaslara yönelmeyi ve Batılı yatırımcıda güven yaratmayı gerektiriyor. Bu başarılırsa, Suriye’de de elimiz daha güçlenecektir.

Özetle, gerçekten “yumrukları açma” ve rasyonelleşme zamanıdır.

Büyük seçmen kitlesi de seçim kazanmak için saçılan popülist “müjdeler”in sorunda kriz ve enflasyon getirdiğini gördü ve bunu mahalli seçimlerde ortaya koydu.
Hülasa, genel süreç olarak Türkiye “hamaset”ten “rasyonel”e geçişin uzun ve sancılı tecrübelerini yaşıyor. Rasyonelleştikçe başaracaktır.

YORUMLAR (196)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
196 Yorum
  • Hulusi Keskin / 09 Temmuz 2024 00:12

    Suriye parçalanırsa Türkiye birliğini koruyamaz. Türkiye yiyönetenler bunu 22 yıl deneme-yanılma yoluylada olsa anladılar.Anladılar da 'Basra harab olduktan sonra' Güney Kore 20 yılda ekonomik güç olarak ilk beşe girerken ülkemiz a'dan z'ye her malı satın alırken, nüfusunu 40 milyonu açlık sınırının altında yaşama savaşı verirken akp bürokrasisi halkın feryadı bi yana hala ikili yüksek maaşlarına dokundurmak istemiyorlar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Hulusi Keskin / 08 Temmuz 2024 23:58

    Kardeşim Esad'dan katil Esed'e savrulan AKP başta Erdoğan ve ekibi Sayın Esad'a U dönüşü yaparak 13yıllık hatalarıyla hem Suriye halkına hem de ülkemize verdiği zararı anlamış olacak ki Esad'la masaya oturmanın yollarını arıyor ve de araya arabulucu (Putin)'dan medet umuyor. Esad ise gayet vakur davranarak adeta özür diletmek ister tavır içerisinde görünüyor.Sayın Erdoğan halkımıza özür dileyerek yine aldandığını,abd'nin gazına gelerek iki ülkeye de büyük zararlar verdiğini itiraf etmelidir.

    Yanıtla (1) (0)
  • İlkokullu / 05 Temmuz 2024 02:23

    Sayın yazar siz eskiden beri hukuki konularda yazan saygın bir gazetecisiniz, neden kendi alanınızın dışında her telden çalarak saygınlığınızi yotiriyorsunuz?

    Siz uluslararası ilişkiler uzmanı değilsiniz, uluslararası politikalardan anlamiyorsunuz, güncel siyaset mantığını anlamıyorsunuz, dış işleri tecrübeniz hiç yok, ekonomist değilsiniz küresel şirket hareketlerinden haberiniz yok.

    Niye anlamadığınız konularda kalem oynatiyorsunuz?

    Yanıtla (4) (18)
  • Karar okuru / 05 Temmuz 2024 11:17

    Ortadoğunun yarım porsiyon aydın karakteristiğidir bu, sağ, sol, milliyetçi, liberal farketmez, zira ne koysan yutan geniş bir kitle var. Biraz da genetik galiba.

    Yanıtla (7) (5)
  • Okur / 05 Temmuz 2024 12:28

    Peki sen neden hem beğenmeyip okuyor hem de yorum yazıyorsun ilkokullu?

    Yanıtla (8) (3)
  • zorlu / 05 Temmuz 2024 14:35

    Birisi ben ekonomistim diyor. Uyguluyor ve sonuç ortada. Yazar hiç ben dış ilişkiler uzmanıyım yada hukukçuyum dedi mi. Aydınlar fikirlerini söyler ama uygulama ve sonuçlarını millete ödetmezler. Eleştireceğin kişi burada değil, tepende.

    Yanıtla (16) (0)
  • İlkokullu / 07 Temmuz 2024 22:59

    Tepedekileri kimse dinlemez, dinlese de anlamaz! Neden acaba?

    Yanıtla (0) (0)
  • Fhk / 07 Temmuz 2024 22:06

    CHP barışma projeleri hazırlarken,esatla görüşürken vatan hainliği ile suçlanıyordu.bunları hatırlamak gerekir. Bu kadar zig zak hiç bir ülkenin kaldıracağı bir durum değildir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 05 Temmuz 2024 15:55

    Akp ye bir yıl önce %52 oy verenler, keyfiniz yerinde mi?

    Yanıtla (19) (2)
  • Okur'a / 05 Temmuz 2024 18:12

    Çok yerinde keyfimiz,beyde,paşada yok.Çok şükür Allah'ıma,bizi 6lı masa denilen,şu anda sandalyesi bile kalmayan ve dağılan ucube birlikteliğe mahkum etmedi,daha ne olsun?

    Yanıtla (4) (20)
  • Okumazz / 05 Temmuz 2024 18:31

    Sizinkiler de asgari ücretliyi, emekliyi acliga mahkum,vatabdaşı perişan etti ya.

    Yanıtla (6) (1)
  • Okumazzz'a / 05 Temmuz 2024 20:04

    Her zaman derim dostum , seviye çok önemli,benimkiler kim yahu?Bu nasıl özensiz bir üslûp?Vatabdaş ne ayrıca saysalcı cocuk:))

    Yanıtla (1) (4)
  • Okurrr / 05 Temmuz 2024 20:07

    Güllük gülistanlık değil her şey,ekonominin düzelmesi gerekiyor tabii ki.Zelensky'nin Ukrayna'sına bakın,ibret alın.En azından huzurumuz yerine çok şükür,başımızda sağduyulu yöneticiler var.

    Yanıtla (2) (6)
  • SOLTÜRK / 05 Temmuz 2024 19:40

    Okur'a cevap; Altılı masa gitti evet, ama CHP geldi. Bakalım AKP yedili masayı tekrar kurabilecekmi. YRP, BBP, HÜP, DSP, VP bunlar 7'li Cumhur masasında duruyormu. MHP bile şüpheli. Malum, yenilenin yanında kimse kalmaz. 2028 veya Erken seçimde CHP tek başına 50+1 ile gelmesi muhtemel. Özel, Yavaş, İmamoğlu fırtınası Anadolu da kasırga olarak devam ediyor.

    Yanıtla (6) (3)
  • Okurrr / 05 Temmuz 2024 22:00

    Ak partiyi bile zayıflatan bu devrana kimin yönettiği belli olmayan üç pardon 4 başlı hizipler partisi mi dayanacak?Bekle ve gör dostum.Şu anda chp'yi kim yönetiyor?İmamoğlu, Yavaş, Özel, Kılıçdaroğlu, kim , kim?Kiziroğlu Mustafa Bey:))

    Yanıtla (3) (3)
  • SOLTÜRK / 06 Temmuz 2024 02:18

    Okurrr cevap; Chp'yi Özel, İstanbulu İmamoğlu, Ankarayı Yavaş yönetiyor. (Kılıçdaroğlu ise açtığı büroyu yönetiyor. Kılıçdaroğlu büro tecrübelerini Akp iktidardan düştükten sonra Bay kim'e aktarır.) Türkiyeyi hangisi yönetecek diye meraklananlara, bizim için farketmez. Onu Akp'liler dert edinmeye devam etsin. Kaldı 3,5 yıl.

    Yanıtla (1) (2)
  • Okurrr / 06 Temmuz 2024 11:40

    Yönetsin,buyursun;at binenin,kılıç kuşananın.Çok isterim doğrusu.Neden?Millet hanyayı,Konya'yı görsün de sola bir 50 sene daha iktidar yüzü göstermesin .

    Yanıtla (2) (0)
  • SOLTÜRK / 06 Temmuz 2024 16:54

    Olsun 50 yıl bekleriz. Sonra tekrar ortalığı toplar, Cumhuriyete 100 yıllık bir güç veririz. Ama AKP dağılıp yok olacağı için sonsuza kadar. Sizler için YRP veya HÜP'ü öneririm.

    Yanıtla (1) (1)
  • tavşan. / 05 Temmuz 2024 00:15

    Arap Birliği, Suriye’nin kuzeyinde devam eden Barış Pınarı Harekatı ile ilgili olağanüstü toplandı. Arap Birliği Genel Sekreteri Ahmet Ebu Gayt, Barış Pınarı Harekatı için ‘işgal’ tanımlamasında bulundu.

    Arap Birliği Genel Sekreterliği olan Mısırlı siyasetçi Ahmet Ebu Gayt, Türkiye’nin terör örgütü YPG/PKK’ya karşı gerçekleştirdiği operasyonla ilgili “Bir Arap devletinin toprağını işgal ve egemenliğine saldırı” ifadelerini kullandı.
    Erdoğan Ar dünyasından sempati bekliyorsa çok bekleyecek.

    Yanıtla (10) (2)
  • TEMELLİ / 06 Temmuz 2024 02:39

    1980 den beri Irak'ın belli bir bölgesine üslenmiş bir terör organizasyonunu yok edemedik. Bu iş uzadıkça dış ülkelerin itirazlarıda artacak. Kıbrıs sorununu çözüp, orada bir Türk devleti kuran CHP mi bekleniyor. Terörbaşını paketleyip hapse atan Ecevit'mi bekleniyor.

    Yanıtla (0) (1)
  • Recai / 05 Temmuz 2024 15:28

    Taha akyol ya hayal görüyor veya iktidarın ici bos hayalini satıyor. Sinan ateş davasına baksan turkiyenin ne kadar hızlı çürüdügunu görürsünüz. Hala bunların sattığı hayallerin analizini yapmak büyük gaflet. Bunlardan bir şeyi düzeltmesini beklemek buyuk saflık.

    Yanıtla (8) (1)
  • Karar okuru / 05 Temmuz 2024 23:09

    Yazar zaten bir ara bunlara destek olmuştu. Araba duvara toslayınca ….ama ilk onyıl diye mazerete sığınıyor. Oysa o ilk on yıl aslında çürümenin başlamasına zemin hazırlıyordu.

    Yanıtla (0) (2)
  • Kul / 05 Temmuz 2024 10:24

    Türkiye Cumhuriyeti çok zor şartlarda hiçbir felsefesi olmayan,paldır küldür kurulan bir devlet. Hem sahibi yok hem sahibi çok. Atatürkçüler devleti milim milimine kendilerinin sanıyorlar. Osmanlıcılar t.c.yi ihanet kabul ediyorlar. Kürtlerin derdi kendilerini aşmış vaziyette. ""Ortak bir temel,sözleşme" olmayınca çok normal işler. Bu iç çatışma ne ahlak bırakıyor ne düzen... Birbirimizi yiyoruz ve olan hepimize oluyor.

    Yanıtla (4) (14)
  • Karar okuru / 05 Temmuz 2024 11:37

    Genetik önemli! Mustafa kemal riski görmüş ve gençliğe hitabe metninde kehanet ölçüsünde bir öngörü ile uyarıda bulunmuş. Tabi olmayınca da olmuyor. Tüm devletler zor şartlarda kurulmuştur. Örneğin ABD yıllar süren bağımsızlık savaşları, sonra iç savaş…..Yani kşmse öyle hazıra konmuyor. Ama genetik de önemli tabi.

    Yanıtla (12) (3)
  • Okur / 05 Temmuz 2024 12:07

    Genetik önemli deyip Atatürkten örnek verirsen kendinle çelişmiş olursun.Anayasaya Türk yazan, Türk milliyetçisi olan Atatürktür.

    Yanıtla (7) (2)
  • Karar okuru / 05 Temmuz 2024 14:45

    Gençliğe hitabeyi okumanı öneririm. Atatürkün liderlik ettiği dönüşümde çuvallamış durumdayız. Genetik de önemli tabi. Yüzyıl önce bu bilgiler olsaydı iyi olurdu ama yoktu. Avrupa gidip orayı, burayı fethederken geride kalanlar yağmalama ötesine geçemedi.

    Yanıtla (1) (7)
  • Okur / 05 Temmuz 2024 15:00

    Gençliğe hitabeden çok daha fazlasını okudum.Sürekli genetik diyorsun ama kafan bile net degil.Atatürk döneminde ırk bilgisi vardı, çalışmaları da yapıldı.

    Yanıtla (7) (2)
  • SolGenç / 05 Temmuz 2024 15:35

    Türk kelimesi Atatürk'ün büyüttüğü bir tanım. Tarih boyunca kurucularının (ilhanlı, Selçuklu, Osmanlı gibi) isimleri ile var olmuş milletimiz, bu kadim tanımı hala sindiremiyor. Tüm ülkeler etnik, dini ve mezhep mozağine sahiptir. Ama dünyada sadece bizde Türk tanımı ırk olarak algılanır. Bunun diğer bir nedeni karşılıklı milliyetçiliktir ki, kötülükte birbirlerini beslerler. İşte bu nedenle Chp altı okundan birine Atatürk milliyetçiliği denmektedir. Türkiye İstikbalinde birleşmeyi ifade eder.

    Yanıtla (3) (4)
  • Karar okuru / 05 Temmuz 2024 23:05

    O zamanlar moda idi ırk incelemesi ama yeni teknoloji olsa genetik kaliteyi ortaya koyardı. Ama Atatürk yine de gerçeği hissetmiş olmalıki o hitabe ile uyarıda bulunmuş.

    Yanıtla (0) (1)
  • vatandaş / 05 Temmuz 2024 22:14

    Bence bahçeli hep blöf yapıyor.yargıyı,emniyeti va bazı yerleri tekeline almış bundan vazgeçemez.Ayrıca sinan ateş davasınıda tayyip mhp ye karşı bir koz olarak tutuyor onun için ne bahçeli nede şürekası ittifaktan vazgeçemez.

    Yanıtla (0) (1)
  • TAHSİN CÖMERT / 05 Temmuz 2024 21:38

    TUIK DE rasyonel olamaz iken,ihalelerde ekonomik sır derken ülkeye açıklıklı gelecek sayın yazar.

    Yanıtla (2) (0)
  • P. Cezanne / 05 Temmuz 2024 18:36

    Malesef pak partili daldan egme siyasilerin öngörüsüz yönetim tarzinin ülkeyi getirdigi son durum bu.
    Yillarca pak agacin meyvelerini yiyip şişkinlik gösterenler ,agaçtan inip vakif kurma çabasindalar. Acaba maaslarindan biriktirdikleri para ile mi o da muaamma.
    Suriyelilere yapilan saldirilar ayni zamanda bu pak ensarlara !

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 05 Temmuz 2024 17:04

    Tek adamın attığı kazıklarla uyuyan yandaş cahelette uyandı. Tek adamın karşısında bilinçli bir seçmen kitlesi oluştu. Artık din tüccarlığı oy getirmez.

    Yanıtla (12) (4)
  • Karar okuru / 05 Temmuz 2024 16:33

    Tecrübe, hayatta yenilen kazıkların bileşkesi ile elde edilen bilinçtir. Tek adam kazıkları, uyuyan aptalları uyandırdı tecrübe sahibi etti. Artık hem duyuyor hem konuşuyorlar. Yedikleri kazıklar sayesinde artık bilinçleri zirve yaptı.

    Yanıtla (12) (3)
  • mn hc / 05 Temmuz 2024 11:57

    emeviye camiinde cuma namazını davudoğlu söylemişti .

    Yanıtla (8) (3)
  • Garib / 05 Temmuz 2024 15:43

    O ve Öbürü müdahil olmasaydı, Turist olarak şimdiye kadar 50 defa gidip gelip namazını kılardı. Yapacak bişey yok, gitti namaz.

    Yanıtla (11) (1)
  • Musto / 05 Temmuz 2024 15:33

    Maalesef ülkeyi bir girdaba soktular..Anafora kapıldık gidiyoruz çıkarmaları da mümkün değil..Ne yardan ne de Serden geçiyorlar ..Acemi nalbanta zanaati kürd eşeğnde belletirlermiş..Yıkıldı beyler Paşalar..Kellere poşalara kaldı köşeler... Maalesef Cumhuriyeti eğitimle bilimle birey olmakla adaletle demokrasiyle taclandıramadık...Hak etmeyenler Sefa sürecek.. Ceremesini Bizler çekiyor ve çekeceğiz...

    Yanıtla (8) (2)
  • Reformist / 05 Temmuz 2024 14:43

    AK parti her konuda fiyasko. Ama her dönem kandıracağı bir kitle bulmakta mahirdir. Şimdi kandıracağı bir kitle daha var. Suriyeliler. Onlarda bir gün stockholm sendromunda olduklarını anlayacaklar ama çok geç olacak.

    Yanıtla (10) (0)
  • adil / 05 Temmuz 2024 14:30

    Lütfen, cümle kurmasını bilmeyen yorum yapmasın!

    Yanıtla (1) (2)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 05 Temmuz 2024 13:03

    AKP din ve millet kavramlarını nesnel gerçekliğe uygun yorumlamadığı; dine göre millet tanımı yaptığı için, millet dediğinde Türkü kastetmiyor, bu kavrama Suriyeli, Lübnanlı, Libyalı .. el hasıl her Müslüman giriyor. Göçmen politikasını da bu tanıma göre şekillendiriyor. Bu pencereden bakmanın, nesnel dünyanın gerçeklerini itikat değiresine göre eğmeye çalışmanın sonuçlarını yaşıyor. Faiz mevzusu da bunlardan bir diğeri..

    Yanıtla (5) (2)
  • Karar okuru / 05 Temmuz 2024 14:21

    Bu doğal şöyleki: bebek ve küçük çocuk kendini ayrı bir varlık gibi algılamaz anne-baba’ nın uzantısı gibidir. Az gelişmiş toplumlarda da durum benzer. Kişi bir dinin, mezhebin, kabilenin, aşiretin uzantısıdır, ümmettir yani. Ergenlikte kişi kendini ayırmaya başlar, toplumsal karşılığı ideolojik baş kaldırı, irade koyma vb. Bu da millet, sınıf vb. gibi; bu da milliyetçi, solcu, liberal gibi isyankar genç profiline uyar. Yetişkinlik karşılığı ise artık aidiyet, ideoloji vb yerine bilgi ve akıldır

    Yanıtla (1) (1)
  • Sadi / 05 Temmuz 2024 14:09

    Hiç kimse sormuyor. Adalet neden hukukta mahkemede degil.Demekki adalet mahkemelrde aranmıyor siyasetcilerde aranıyor. Bu mu cumhuriyet bu mu demokrasi bu hukukun üstünlüğü. Adalet ve haramilik devletin başındakiler in izin verdiği kadardır.

    Yanıtla (0) (1)
  • melek / 05 Temmuz 2024 13:57

    Sağ görüşlü hükümetlerin dış politika anlayışı daima dini hamaset temelli olmuş ve fiyaskoyla sonuçlanmıştır. Rahmetli Özal da orta doğu politikası için bir koyup üç alacağız demişti...

    Yanıtla (7) (3)
  • Ural / 05 Temmuz 2024 00:46

    Finlandiya'nın onar yıldan oluşan ikiyuz yıllık programı uyguladığını yazdı bir hasta.ayni karacahil Osmanlı'nın bugünün parasıyla altiyuz milyar dolar borcunu ödediğimizi..bu ve diğerleri olmayan tarih bilgileri ile sallayıp duruyor.bilgi yok bu hayatlarında tek sayfa okumamış karanlıkta boğulan kompleksli aptallarda.bir de onlarca beğenileri var..bu cahiller kamuoyu mu oluşturuyor şimdi .

    Yanıtla (8) (20)
  • İlkokullu / 05 Temmuz 2024 02:51

    Bir cahil olarak ne dediğini anlamadım, Finlandiya iki yüz yıldır bir kalkınma planı uygulamıyor muymus yani.

    Osmanlı'nın 600 milyar dolarlık borcunu nasıl odediyseniz şimdi de TChujumetlerinin 600 milyar doları da geçkin borçlarını da ödersiniz bı zahmet ödeyin canım:)))

    Yanıtla (8) (3)
  • Elcevap / 05 Temmuz 2024 13:28

    Osmanlının borçları ilk Chp döneminde ödendi. Akp+Mhp borçlarını yine Chp dönemi olursa ödenecek. Çünkü bunlar aldıkları borçları borçla ödüyorlar, yani ödemiyor artırıyorlar. Her yüzyılda bir Chp'nin kaderi oldu bu. Umarım hesapta sorarlar, ne yaptın diye.

    Yanıtla (8) (2)
  • Ural / 05 Temmuz 2024 17:01

    Bak birbirinizi bulmuşsunuz işte...

    Yanıtla (2) (1)
  • Okumazz / 05 Temmuz 2024 18:26

    "1876 Nisan, "Ramazan Kararnamesi"yle Osmanlının vergi gelirleri yabancılara devredilir! 1881'de ise "Muharrem Kararnamesi"yle de Tüm gelirleri devredilir!
    Ekonomik iflasını açıklayan Osmanlı Devletinin 1881 yılında bütün varlıklarına el konuldu. İğneden ipliğe Yahudi, İtalyan, Ermeni, Fransız tacirler İstanbul'a dolmuştu. 2.Abdülhamid bu kadar borcun üzerine yeni borçlar ekledi"

    Yanıtla (2) (2)
  • Hal buki / 05 Temmuz 2024 08:06

    https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/214136#:~:text=kabul%20edilmi%C5%9F%20ve%201925'te,milyon%20liraya%20y%C3%BCkselmi%C5%9Ftir(22).

    Yanıtla (0) (0)
  • ali malat / 05 Temmuz 2024 08:30

    fillandiyanın kalkınma planlarından bahseden benim.hasta diye aşşağıladığın kişide benim.buradan şunu ifade edeyim allah sanada benim hastalığımdan versin.yalnız ben osmanlının borcunu ödedik diye bir şey yazmadım.bunda bana iftira ediyorsun.çık özür dile.gördünüzmü işte bu kafa böyle iftira atmasını çok iyi biliyor.lütfen iftiranı geri al.

    Yanıtla (2) (1)
  • Kamuran / 05 Temmuz 2024 11:48

    Özür dileyeceğiniz bir şey yok, ‘cumhuriyet osmanlının, O günün parasıyla 108 milyon altın civarında borcunu ödemiştir. Ödemeler 1954 de bitmiştir. Onlarca makale, yüksek lisans tezi vardır bu konuda. Özal dönemi bürokratlarından biri bugünün borçları da yarın ödenir’ demiştir ve tabii ki öderiz. Bundan şikayetlenecek veya söyleyince gocunacak bir durum yok.

    Yanıtla (5) (0)
  • Zahir / 05 Temmuz 2024 13:31

    Size şahsi saldırı yok. Yalan, iftira, küfür, hakaret, saldırma, saptırma, uydurma onların genel seviyesi. Fikir olmayınca işte bu kadar yazabiliyorlar.

    Yanıtla (3) (1)
  • Karar okuru / 05 Temmuz 2024 12:34

    O planlama bizde de 5 yıllık kalkınma planı diye! Cumhuriyet döneminde başladı ve çok da başarılı idi. Bir de DPT diye bir planlama teşkilatı vardı, şimdi var mı bilmiyorum. Demirel Türk sağının tipik bir örneği olarak (şimdikilere nazaran çok ilerde idi de) “bize plan değil pilav lazım” demişti. Plan bize uymaz. Diğer bir konu da 80 sonrası eğitim hızla çöktü ve bir sürü diplomalı yetersiz ortaya çıktı.

    Yanıtla (9) (1)
  • Karar okuru / 05 Temmuz 2024 12:39

    “Osmanlı dış borçlarının; 1. Yüzde 42,6'sı Atatürk döneminde ödenmiştir. Atatürk zamanında ödenmiş olan Osmanlı dış borçlarının eşdeğeri alım gücü (PPP) 138 milyar dolardır.” Tamamı bu günkü satın alma değeri ile 293 milyar dolar.

    Yanıtla (4) (1)
  • Karar okuru / 05 Temmuz 2024 12:41

    “Uslubu beyan aynı ile insan”. Agrassif dil filri yetersizliğe işaret eder!!

    Yanıtla (4) (0)
  • Cahil / 05 Temmuz 2024 13:43

    İşte süper bilgili bir akepeli. Kim tutar seni....

    Yanıtla (1) (0)
  • Sadık / 05 Temmuz 2024 13:00

    Yumrukları açmak karın doyurmuyor. Bunlar boş laflar. Biz çocukken babam üzümü kasayla alırdı. Şimdi gramla alamıyoruz.

    Yanıtla (3) (1)
  • Hakan / 05 Temmuz 2024 12:50

    CHP artık ülkenin birincisi partisi olarak dış politikada ülkeyi rahatlacak hamleleri yapmaya başlamalı.Akp'nin tahrip ettiği yerlerde sorumluluk almalı.

    Yanıtla (10) (2)
  • Karar Okuru / 05 Temmuz 2024 12:33

    Suriye, Irak ve OrtaDoğu'nun tamamında tek ve en büyük sorun "ABD, İngiltere, İsrail" ittfakının varlığı ve müdahalesidir.
    Petrol olan tüm merkezlere çökmüş olan bu habis kitle elini çekmeden istikrar ve barış mümkün değildir. Suriye özelinde ABD ve hizmetkarı YPG var oldukça Suriye sorunu çözülmez. Suriye hükümeti ülke bütününde iktidarsız, Rusya deniz üsleri haricinde konuya ilgisizdir.

    Yanıtla (2) (0)
  • Efedamat / 05 Temmuz 2024 12:31

    Ülke insanının ekserisi yokluk içinde yaşarken İtibardan tasarruf etmeyen bu zihniyetten hala umut beklemek nasıl bir duygudur.
    22 yılda iki Türkiyeyi yediler ve hala da yemeğe devam ediyorlar.
    Bugün cuma hutbeler de Allah adaleti emrediyor denecek ama adalet gene olmayacak.

    Yanıtla (8) (0)
  • Ahmed61 / 05 Temmuz 2024 00:15

    Dünya'da Türkiye kadar düşmanı olan bir devlet yoktur(başkan kim olursa olsun farketmez)Dışardaki nükleer atsa'da yaralanmam, içerdeki düşmanım gül atsa yaralar beni.

    Yanıtla (9) (33)
  • okur / 05 Temmuz 2024 05:56

    Bu görüşünüz hangi bilgi ve analize dayanıyor?

    Yanıtla (5) (2)
  • Çiko / 05 Temmuz 2024 08:16

    Tüm dünyanın sabah kalkıp bugün Türkiye'ye ne kötülük yapsak diye bir derdinin olduğunu sanmak marazi bir ruh halidir. Türkiye'nin her ülkede hem dostu hem sevmeyi olabilir. Yönetenleri sabah akşam ihale, arsa, para tura işlerini düşünmeye ara verip ülkenin içini temiz, düzgün ve sağlam tutarsa memlekete kimse bir şey yapamaz. Ama içerdekiler vatandaşları kendi bölmüş, bir bölümünü dışlamış sindirmiş, bir bölümünü ezmiş, taraftarını bunların karşına geçirip şımartıyorsa dış güce gerek kalmaz

    Yanıtla (18) (2)
  • osman / 05 Temmuz 2024 10:15

    bu iyi bir ruh hali değil, bu ruh hali bizi yüzyıllardır geriye götürüyor

    Yanıtla (9) (2)
  • muammer / 05 Temmuz 2024 10:49

    Geç bunları Ahmed61.
    Siyasilerin halkı aldatmak için kullandığı boş sözler bunlar.

    Yanıtla (7) (1)
  • Ahmed 61 / 05 Temmuz 2024 15:38

    Biz çocuklar değiliz,siyasilere kanacak kadar'da saf değiliz.Türkiyenin Türkiye'den başka dostu yoktur,bu realite'dir.Etrafımız çakal sürüsü,mayinlı tarla,yılanlı kuyu.Bunu göremiyormusun?Muammer

    Yanıtla (3) (6)
  • Karar okuru / 05 Temmuz 2024 12:12

    Ortadoğu klasiğidir bu! 4 temel ayak, mazeret, mağduriyet, haset ve hamaset üzerinde durur. Beceremediği iş için sürekli mazeret ile, başarsızlığı mağduriyet ile, yapamadıklarını yapana haset duygusu ile ve nihayet zihindeki gerçeğin bastırılması için hamaset, yani gerçeğin ters yüz edilmesi ile yenilgiyi örtme çabasıdır bu. Başarısız öğrencinin geç kalmaya trafiği, dersinin zayıflığına hocanın kendisine takmasını, hocanın başarılı görünen öğrenciye torpil yapması ve kendisini zeki bulması gibi.

    Yanıtla (7) (1)
  • Berberoğlu / 05 Temmuz 2024 12:08

    Bu iktidar ve ortağı MHP ile hiç bir şey düzelmez. Bir kere bu kafalara yerleşmeli.

    Yanıtla (7) (1)
  • Vatansever / 05 Temmuz 2024 12:02

    Vatandaşlık bağı güçlü insanlara millet denir; bunu parayla satan yada kavimler göçüne çanak tutan ülkelerde halkın bir kesimi ülkesinden soğur, millet kavramı da uzun vadede ortadan kalkar.Orta güçte bir ülke için imparatorluk, pantürkizm, panislamizm,pankürdizm , tarzı politikalar, vatandaşların aleyhinedir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Osman / 05 Temmuz 2024 12:02

    AKP'nin ve Recep Bey'in başarısızlıkları geç olsada anlaşılmaya başlandı, bugün bir gazetede de yazılmış; Türkiye yeni liderini arıyor! Çok geç kaldık.

    Yanıtla (4) (0)
  • Mehmet / 05 Temmuz 2024 11:42

    20 yıl içinde devlet için yapılan güzel birşey var mı.Hersey koltukta kalmak ve memleketi soymak için.Devlet aklı ve devlet kurumlari başkanlıktan sonra rafa kalktı.Bop için yetkileri alanlar memleketi talan etti

    Yanıtla (6) (1)
  • Cihan Ersöz / 05 Temmuz 2024 10:21

    Bunca becriksizlik istifine rağmen hala AKP ve Erdoğan'a umut bağlayan bir değerlendirme olmuş. Sen de umutsuz vaka defterine kaydolmuşsun Taha Bey!

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 05 Temmuz 2024 11:42

    Nihayet durum kavranıyor. Dün tüm uyarılara rağmen akla zarar bir anlayış ile destek olanlar şimdi mahçup bir eda ile laf çeviriyorlar. Olmayınca olmuyor işte 100 yıl sonra çıktığımız çukura geri düştük. Bizim sözde aydın kesimi içşn ise Ziya paşanın dediği gibi (mealen) “ nice acemi müneccim gökte yeni yıldızlar ararken ayağının önündeki çukuru görmezmiş” bizde de entel dünya bu maalesef.

    Yanıtla (2) (0)
  • Samil has / 05 Temmuz 2024 11:33

    Bende yuruğu sıkılı tutuyorum nereye bakarak TV.lerdeki reklamlara hiç kimsenin seyir etmediği hatta toplumun tamamı tarafından. İsmi dahi duyulmamış kanallara program basladığı andan bittiği ama kadar ,23 saatin ,20 saati reklam olarak program akışı devam eden TV.ler sadece iki veya üc çalışan boş bir kaç laf sonra reklam ve kamu bankaları reklamda baş8 çekiyor son beş yılda Ziraat Bankası reklam gideri ,%. 1870 artmıs işte bu kanallar kimin biliyormusunuz tamamı Ak Parti siyasetçi taraftarının.

    Yanıtla (2) (0)
  • Abdullah / 05 Temmuz 2024 09:57

    Sayın Mehmet Şimşek'in yaptıklarını eski bakan Nebati de yapabilirdi. Ona da izin verilseydi aynı şeyleri yapardı. Bir başkası da aynı şeyleri keza yapabilir. Şimşek'in buradaki özelliği Avrupa'dan borç para-sıcak para vb. hususlarda kredibilitesi olabilir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 05 Temmuz 2024 11:33

    Evet. Şimşek ne yapıyorsa Erdoğan da yapabilirdi. Erdoğanı sevmem.Fakat hakkını vermeliyim ki çok kurnaz. Acı ilacı vatandaşa Şimşek in yutturduğuna inandırdı, inandıracak.

    Yanıtla (2) (0)
  • Sems / 05 Temmuz 2024 10:30

    Yapmayın allah aşkına;yıllarca size oy vermeyen herkesi aşağılayın,kötüleyin dinsiz ve terörist ilan edin; ülkenin bütün zenginliklerini hoyratca size oy verenlerin önüne serin,ekonomiyi mahve edin(bütün partililere sorumsuzca bol,bol kaynak aktarın,hepsini lüks ve şatafata boğun),yer altı ve yer üstü zenginliklerimizi patlayıncaya kadar yiyin, yetmemiş ekonomiyi de bitirin.şimdi ekonomiyi düzeltmek için fakire vergi vurun,siz yiyin biz ödeyelim.arkadaş yiyenler ödesin ya.

    Yanıtla (13) (0)
  • Mayıs / 05 Temmuz 2024 11:04

    Oy verenlerin emeklisinin önüne 10.000TL çalışanın önüne 17.002TL sediler. Öyle senin sandığın gibi ayrımcılık yapmıyorlar. Yoksul veya zengin diye sınıflıyorlar insanları. İnanmazsan 1915 Çanakkale köprüsünü inşa eden konsorsiyumun ortaklarını Google bir sor bakalım. Kimler kimlerle iş birliği yapmış. Siyasetçi ve yüksek bürokrasi insanları sağcı solcu yada şu partili bu partili ayırmaz. Zengin-fakir olarak sınıflar okadar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Zahir / 05 Temmuz 2024 14:26

    Amaaa! Dünyada taraftarlarına bir kaç parça ekmek atıp, kendilerine bağlama diye bir metod vardır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 05 Temmuz 2024 11:21

    Dahası var ülke varlıklarını doğrudan ya da dolaylı şahsi servetlere, tarikat şeyhlerine aktarın, Osmanlıdan beri devleti soymanın ve soyduklarını korumanın etkili metodu olan “vakıflar” kurun Avrupa ve ABD’ ye aktarın millet de seyretsin. “Yetmez ama evet” mi demiştik? Buyrun yetti mi.

    Yanıtla (2) (0)
  • Adil / 05 Temmuz 2024 11:09

    Bu iktidarla olmaz. Çünkü hem içeride hem dışarıda aşırı derecede güven kaybetti. En kısa sürede değiştirilmesi gerekiyor. Bunun için seçim! Hemen seçim! Eğer ülkenin iyiliğini istiyorlarsa hemen seçime giderler.

    Yanıtla (1) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 05 Temmuz 2024 11:06

    Koskoca bir devlet , bir millet bir , adamın elinde, yıllarca ve resmen oyuncak oldu ; muhalefet seyretti , STK. seyretti , basın seyretti üstelik alkışladı!
    Hepsinin Allah müstahakını versin !

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru / 05 Temmuz 2024 11:05

    Gene tipik bir duayyen yazısı! Ülke karaya oturmuş, elle tutulur bir şey kalmamış hala “rasyonelleşme” hayalleri. Bizde millet uyandı da yazar çizerimiz hala esnemeye devam ediyor. Şimdiki savunmalarda ama iktidar şunu yanlış yaptı, buna uymadı vesaire vesaire. Yaptıkları, yapmaya çalıştıkları şey ise şöyle tanımlanabilir; yetersiz, liyakatsiz, ehliyetsiz sürücünün kamyon direksiyonuna oturmasına biz vesile olduk ama kazalardan, kayıplardan ve risklerden biz sorumlu değiliz. Hadi canım oradan.

    Yanıtla (1) (0)
  • Abdurrahman Zeynal / 05 Temmuz 2024 10:27

    Bir Dadaş olarak 22 yıllık iktidarın ülkeye verdiği zarar ve ziyandan rasyonel anlamda geri döneceklerinden asla umutlu değilim. Artık söylenenlere asla inanmıyorum. "Islah edilmiş Parlamenter sisteme" dönmedikçe bu işin daha nice yeni acılara sebebiyet vereceğini düşünmekteyim.

    Yanıtla (12) (0)
  • Bir insan / 05 Temmuz 2024 10:26

    Ahmet Davutoğlu gibi hakan fidanda iyi bir secenek değil dış politikada

    Yanıtla (3) (0)
  • O k u r / 05 Temmuz 2024 10:06

    Yerel seçimlerde millet kendine yapılan
    Ekonomide ve haksız hukuksuz adaletsiz onca uygulamada sıkılmış
    " Y U M R U K " açılsın diye verdiği mesaj,
    Tam olarak anlaşılmadığı gözüküyor..
    İlk seçimde milletin sıkılı yumruğunun içindekini hadi tahmin edin !

    Yanıtla (1) (1)
  • tavşan. / 05 Temmuz 2024 00:21

    Türkiye Suriye'ye Esad rejimini değiştirmek ve Sünni bir rejim kurma amacı ile girmişti.
    Ensar sansar ümmet ise halkı kandırmak için işin cilasıydı.
    ESAD devrilemedi Sünni rejimde kurulamadı.
    Şimdi Erdoğan sığınmacıları kullanarak Türkiye'deki rejimi değiştirmek istiyor.
    Sığınmacı oyları ile iktidarı sürdürmek istiyor.
    Bu nedenle de sığınmacıları geri göndermeyecek.

    Yanıtla (23) (3)
  • Hikaye / 05 Temmuz 2024 10:06

    Sonuç ne ?Esad ve rejimi ,sünnilk duruyor.Bizde ise tek adam ve deistliğe dönüldü.Biz Esad'a değil Esad bize girmiş meğer.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuru / 05 Temmuz 2024 01:39

    Sayin Akyol, Erdogan politika degisikligine rasyonalite gerektirdigi icin degil, politikasi tikandigi zaman bas vuruyor. Bu arada Basra harab oluyor ama umurunda degil. Onun tek bir kaygisi var, iktidarini korumak. Iktidari tehlikeye girmeseydi rasyonaliteye donuse izin vermezdi. Gerci uygulanan yeni politikanin ne kadar 'rasyonel' oldugu da tartismalidir.

    Yanıtla (42) (0)
  • bülent uluçer / 05 Temmuz 2024 08:46

    Çok doğru. Erdoğan için akıl, mantık değil koltuk ve çıkar önemlidir. Yarın, öbür gün çıkarları yine "Eset" demeyi mi gerektirdi, hiç düşünmeyecektir bunun için. Ona göre 2X2 her zaman dört etmez. 4 de eder 0 da 6 da.

    Yanıtla (1) (0)
  • Takipci / 05 Temmuz 2024 09:58

    Rasyonellik bahane, Londrali Bankerler sahane...

    Yanıtla (5) (0)
  • Hasan Gül / 05 Temmuz 2024 09:57

    Ben bu iktidardan samimi bir rasyonelleşme beklemiyorum. Sıkıştı çıkış arıyor. Biraz rahatlasın "nerde kalmıştık" demeye başlar. Yapılacak iş; tüm muhalefetin, yurdunu milletini seven herkesin fikir ve işbirliği yapması. Zira, sığınmacı sorunu emperyalizmin dayattığı çok büyük bir sorun. İktidar farkında değil ve farkında öyle olsun istiyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Takipci / 05 Temmuz 2024 09:56

    Eski Turkiyede Konunistler vardi, yumruklari SIKILIydi, Yeni Turkiyede Reyis var Yumruklari SIKILI, eger o yumruk acilirsa Kudus gider, Ummet coker, Allah(cc) korusun... !!!

    Yanıtla (0) (1)
  • Zafer / 05 Temmuz 2024 09:52

    Rte olduğu sürece yarının garantisi yok bu rezil sistem hiçbirseyi rasyonele sokturmaz

    Yanıtla (1) (0)
  • MİZAN / 05 Temmuz 2024 09:50

    Sonuçta nutuk atmakla bu işlerin yürümediğini gördük ama maliyet bayağı yüksek oldu. Hamasetten tasarruf olmalıymış demek ki.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 05 Temmuz 2024 09:40

    Kendi kendimize yumuşama, dialog gibi fantazi hayallerle avunuyoruz. Oysa gündem değiştirme olduğunun farkında mısınız. 22 yılda yaşanan bir çok olayda döndü dolaştı fiyasko çıktı. Adı ne olursa ,olsun hiç bir şey olmayacak

    Yanıtla (1) (0)
  • Ty / 05 Temmuz 2024 01:38

    Bu beladan kurtulmak için Atatürk gibi bir lider lazım ama öyle bir lider çıkacak gibi gözükmüyor. Özdağ diye bir adam ne diyor iktidar istesin 3 ayda suriyeli leri gönderir biz 3 günde göndeririz. Palavra rahmetli Özal 100 günde ekonomiyi düzeltirim, Türkeş 6 ayda terörü bitiririm derdi hep palavra. Zaten palavra palavra diye bir şarkı da vardı sanırım.

    Yanıtla (14) (8)
  • Gerçek / 05 Temmuz 2024 09:23

    Öyle bir lider var. Ekrem İmamoğlu. Erdoğan Sn. İmamoğlu'ndan aşırı derecede korkuyor. Erken seçimden sonra Türkiye'nin önünün Ekrem İmamoğlu ile ardına kadar açıldığını göreceğiz.

    Yanıtla (2) (0)
  • Adem / 05 Temmuz 2024 09:34

    Kurtulmak istediğiniz bu belayı başımıza kurtarmasını umduğunuz zat açtı.

    Yanıtla (1) (0)
  • Bay Kamil / 05 Temmuz 2024 09:26

    Duruma uyan bir İngiliz, bir de Osmanlı deyişi var:
    1.Akşam yemeğinden sonra günaydın.
    2.40 yıllık Yanni, olur mu Kani

    Yanıtla (2) (0)
  • Ali Rıza / 05 Temmuz 2024 00:20

    Teeee o zaman doğan çocuk, şimdi yirmi iki yaşında, düşünün Taha bey; önce emekliyor , sonra yürüyor, konuşmayı çözüyor, okula başlıyor, ilk orta derken liseyi bitiriyor, meslek sahibi oluyor evleniyor, yuva kuruyor çocuk sahibi oluyor, vay be geçen zamana bakın, sizinkiler, yirmi iki yılda Rasyonaliteyi anca çözüp öğreniyorlar , işte buna kabiliyetin hası denir, külah kaldırılır ( şapka değil) öyle değil mi Taha bey?..

    Yanıtla (32) (1)
  • Ayak Takımı / 05 Temmuz 2024 01:30

    O bahsettiğin tip sonra gidip akepeye oy veriyor.

    Yanıtla (8) (0)
  • okur / 05 Temmuz 2024 05:54

    Hayret, siz o süreçleri yaşamadan mı burada yazıyorsunuz?

    Yanıtla (0) (1)
  • Mustafa T. / 05 Temmuz 2024 09:19

    "Cumhuriyet'i kim kurdu?" sorusuna, "Tayyip kurdu " yanıtı veren ortaokul öğrencileri var. Şaka değil.

    Yanıtla (3) (0)
  • İnsan / 05 Temmuz 2024 08:56

    Yani kısacası ne imama ne de papaza yaranabildik

    Yanıtla (0) (0)
  • Vedat / 05 Temmuz 2024 08:55

    Esat'a birden fazla defa "çocuk katili" denildi, Sisi'ye de birden fazla defa "müslüman katili" denildi. Bunun adı "yumrukları açmak" değil adeta "kolunu kesip atmak" olur. Elhamdülillah unutkan değiliz

    Yanıtla (1) (0)
  • RmzN / 05 Temmuz 2024 08:52

    akepe fen. başkanı olan bu adamdan halâ iyi anlamda beklenti içinde olmanızı anlayamıyorum, azıcık biti kanlansın yine sağa sola horozlanmaya başlar...

    Yanıtla (0) (0)
  • O k u r / 05 Temmuz 2024 08:44

    Dışarda,
    BAE ye,
    SİSİ ye,
    SUUD a,
    ESED-ESAD a,
    Açılmış-Açılacak "YUMRUK" !
    İçeride, suçu kabahati bulunamamış, keyfi yargılanmış sonunda beraat etmiş, görevinden edilmiş, çoluk çocuğuyla ağaç kabuğuna muhtaç edilmiş,
    Vatanına milletine devletine zerre hainliği, ihaneti olmamış binlerce KHK lılarada açılsa...!
    KHK lı olmak, çaresizliğin dibidir !

    Yanıtla (3) (1)
  • Mustafa T. / 05 Temmuz 2024 08:35

    Türkiye'nin, Suriye meselesine çok hızlı dahil olmasının, dinî ideoloji ve bağlı olarak insanî kaygılardan kaynaklandığını hiç sanmıyorum. Suriye Kürtlerinin, iç savaşta siyasi bir statü elde edebileceklerini öngörülmüştü. Türkiye, bunun önünü almak gayesiyle sürece dahil oldu, hem de milyonlarca sığınmacının oluşturacağı riskleri göze alarak.Şimdi de, yine, Suriye Kürtleri statü kazanmasın diye Esat ile diyalog
    arıyoruz. Rasyonelliğin özeti şu; Kürtlerin statüsüz kalması için her yol mübahtır

    Yanıtla (3) (2)
  • okur 41 / 05 Temmuz 2024 08:29

    Bu kadar yalpa ile değil ülke, aileşirketi bile yönetilemez. Keza ülkemizin geldiği durum ortada. Erdoğan bu belirsiz ve tuarsız politikaları ile ülkeye daha fazla zarar vermeden seçim olmalı ve iktidar değişmelidir. Suriye bataklığının başında onlarca yüzlerce uyarıyı dinlemedi, vatan hainliği ile suçladı. Sonuç ortada. Yönetemiyor, bilmiyor bilmediğini bile bilmiyor. fazla zarar vermeden seçim olmalı. Yeter artık. Hukuk gitti, eğitim kötü, ekonomi berbat, dış ilişkiler batmış, ormanlar yanıyor

    Yanıtla (2) (0)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 05 Temmuz 2024 08:18

    Hiçbir birikimi ve kültürü olmadan iktidara geldiler ekonomik çötüntünün düzelmesi için yapılan yeni düzenlemeri aynen yürüttüler ekonomi oldukça düzeldi birazda palazlandılar bizherşeyi biliriz havasına girdiler birşey bilmedikleri için HEM EKONOMİYİ HEMDE DIŞ POLİTİKAYIbozdular ben bilirim ben ekonomistimin sonucu pahalılık azdı bütün komşularla düşman olundu tek başımıza kaldık şimdi bunların ceremesini çekiyoruz.

    Yanıtla (3) (0)
  • Çiko / 05 Temmuz 2024 08:09

    Bir rasyonelleşmeden bahsedebilmek için ilgilinin önce yaptığı şeyin yanlış olduğunu kavraması ve içten bir şekilde kabul etmesi gerekir. Tayyip beyin kendisinde zerre kadar bulduğunu sanmam, sadece kör olası şartlar kendisini ve beraber iş kotardığı avanesini koruyabilmesi için onu mecbur ettiğinden kendi doğru bildiği şeyin aksine bir şey yapıyor. Mecburiyet ortadan kalktığı an eski iş yapma haline dönecek.

    Yanıtla (3) (0)
  • Kavaklı / 05 Temmuz 2024 07:57

    Sinan Ateşin annesinin ve eşinin dünkü cesur açıklamaları yutulur cinsten değildi. Bir şekilde hükümet ortağı partinin iki başkan yardımcısının cinayet azmettiricisi olarak suçlandığı bu karanlık durumda ne yumruğu ne açması, açılması Anlamak zor.

    Yanıtla (7) (0)
  • The end / 05 Temmuz 2024 07:55

    Ogretmenlik meslek kaniunu veya akademi, mecliste komisyonda kabul edilmiş. İlk gelen akanin akp li veya diğer kaldırılacağı kesin ve mutlak.akp insaalla bir sonraki seçim vaktini göremeden gider

    Yanıtla (2) (0)
  • melikbey63@gmail.com.tr / 05 Temmuz 2024 07:33

    Ülkemizde hep kutuplaşma siyaseti millet kuzu haline getirdiler,toplum hep korku ile yönetimler, başbaşa bıraktılar, değişim toplumu yaratılması önü kesildi,iki kutuplu toplum meydana geldi..

    Yanıtla (2) (0)
  • Dokuzuncu köy / 05 Temmuz 2024 07:14

    Sayın Akyol; Temenni etmek güzel ama nasıl olacak Cumhurbaşkanı bunca yıllık iktidarını hamaset yaparak ve irasyonelite ile korudu. İlk 10 yıl Derviş politikalarını sürdürmek zorundaydı sonrası ise herkesin bildiği karanlık yıllar.

    Yanıtla (3) (0)
  • Muammer / 05 Temmuz 2024 06:36

    Temel soru şudur: Aklın ve bilimin ışığında mı yürüyeceğiz!?
    Yoksa geçmişin arabaları ile mi yol alacağız!?
    Geçmiş zindanından süratle çıkılmalı bence..!

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 05 Temmuz 2024 06:31

    Ben büyük seçmen kitlesinden pek emin değilim

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 05 Temmuz 2024 06:06

    Erdoğan-Bahçeli düetinin ülkeye katacağı bir şey kalmadı. Her iktidara gelenin yanlış yapmasını sonra yanlışlarını görmesini, doğruyu akletmesini ve yanlışlarını düzeltmesini beklersek hep geride kalırız. Doğruyu artık başkaları yapsın.

    Yanıtla (2) (1)
  • Okur / 05 Temmuz 2024 01:13

    Sayın yazar ,hergün Mehmet şimşek yazilari yazıyorsunuz,bence Türkiyeyi okuyamiyorsunuz .

    Yanıtla (9) (6)
  • okur / 05 Temmuz 2024 05:58

    Hayır, Mehmet Şimşek yazıları yazmıyor, rasyoneliteye dönüş yazıları yazıyor.

    Yanıtla (1) (1)
  • Gariban / 05 Temmuz 2024 05:49

    cambaza der milleti ülkeyi ümmeti şapa otutturur dediğim argümanları kullanarak elbette mal müşteriye satılır, Erdoğan'ın satacağı en defolu malları(yani yalanları,martavallari alacak onun yalanlarına kanacak yada kanan) o kadar çok hazır müşteri varki,o yüzden bu ülke Erdoğan ve politikasından ancak onun ölümünden sonra kurtulur tabii o zamana kadar rahat ve huzur içinde yaşanacak bir ülke kalırsa tabii

    Yanıtla (3) (0)
  • Gariban / 05 Temmuz 2024 05:45

    Müslüman yalan söylemez,tükürdügünü yalamaz,hissi hareket edemez, verdiği sözden dönmez,Hz Ali efendimiz söz ağızdan çıkmadan evvel sizin esiriniz, çıktıktan sonra siz onun esiri olursunuz buyuruyor.Erdoganin taaaa partiyi kurmadan önce star gazetesine verdiği bir röportajda eğer bir parti kurarsan bu partinin başında 3 dönemden fazla kalmam diyordu şimdi ne oldi,bedelli askerlik, mavi Marmara,papaz brunson,gazeteciler deniz yücel,Cemal kaşıkçı,davostaki çıkış,vb,vd,vs Erdoğan cambaza bak

    Yanıtla (4) (0)
  • Gariban / 05 Temmuz 2024 05:40

    Sayın yazar, Erdoğan'ın tek derdi sonuna kadar koltukta kalmak onun için de her türlü argümanı kullanır kâh din,kâh milliyetçilik,kâh ulusalcılık,kâh kurtculük aklınıza ne gelirse gelsin yeterki yerinde kalsın devlet kurumları, devletin milletin değil Erdoğan'ın kurumları olmuş en çok eleştirdiği CHP nin tek parti donemine rahmet okutuyor

    Yanıtla (6) (0)
  • Abidin / 05 Temmuz 2024 05:19

    Asgari ücretliye ve emekliye yine zam yok. Yok Suriye imiş yok normalleşme imiş geçiniz bunları. Gerçek gundemi unutturmak için yapılan hareketler bunlar..

    Yanıtla (3) (0)
  • Fani / 05 Temmuz 2024 05:16

    İşler içinden çıkılmaz bir hale geldi. Elinizi nereye atsanız pislik. İhaleler, adalet,eğitim, ekonomi, yokluk, yolsuzluk almış başını gidiyor. Kimin umurunda. Sessizlik hakim iyi mi dersiniz.

    Yanıtla (3) (0)
  • Özkan / 05 Temmuz 2024 05:14

    Sayın yazar bu hataları onda birini herhangi bir bakan yapsaydı reis onun emdiği sütü burnundan getirirdi ama hataları kendi yapınca hiç bir şey onamış gibi işler devam ediyor ak partide gitmesi gereken reisin kendisi …Partiye zarar veriyor birilerine makam veriyor…

    Yanıtla (3) (0)
  • Adalet / 05 Temmuz 2024 04:01

    Ayıdan post sözde kandırılmışdan dost olmaz.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ty / 05 Temmuz 2024 03:57

    Merhum Sinan Ateş in eşi Ayşe hanım Sinan ın vur emrini yönter mi yontar mı denen adamla (Hasan Şık a tipsiz diyen) Semih Yalçın verdi demiş niye mahkeme bunlara gelin bakalım diyemiyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ty / 05 Temmuz 2024 03:49

    Kardeşim bu kadar da olmaz ki karadeniz uşağının şoförü arabanın içinde eşek kadar iri 2 ad. yabancı menşeli köpengi gezdiriyor.Kova dondurma önlerine koymuş yalatıyor serinlesinler diye. 4 tane de çiftlikte var aylık 30 bin lira mama yerler. Senin maaşın 40 bin harçlık vs 50 bini geçer. Makam aracı 25 milyon maybak bu araba bana tahsisli. İnsanın zoruna gidiyor bizler bir külah dondurma 30 lira verirken elimiz titriyor. Bunlar nasıl insanlarmış böyle.

    Yanıtla (1) (0)
  • Etem / 05 Temmuz 2024 03:04

    Yumrukları açmasına açalım da ülke olarak kaybettiğimiz yıllar, güvenirlik, saygı ne olacak?

    Yanıtla (3) (0)
  • İlkokullu / 05 Temmuz 2024 02:46

    Taha akyol gibi düşünen çok yorumcu var siyaset aeenasinda, hepsi de aynı teeaneyi dillendiriyor "Erdoğan ile Esad'ı barıştırmak için Putin Rusya'sı çok çalışıyor"muş. Ama hiç biri de Putin rusyasinin bu iki kırgını neden baristirmaya çok çalıştığını anlatmiyorlar!

    Putin neden baristirmaya çalışıyor acaba. Gercekten baristirmaya mi calisiyor yoksa bir oyun kurgulamis da onu mu oynuyor? En iyisini allameler bilir elbet!

    Yanıtla (0) (0)
  • Ty / 05 Temmuz 2024 02:35

    Bu sinan ogan var ya Gölbaşı da 100 milyonluk gayri menkul almış. Nerden buldu bu parayı. Suda ateş yanmaz diyen Bahçeli ucuza gitti. Yazık oldu.

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 05 Temmuz 2024 02:25

    Ak parti arık gitmeli. söyleyecek sözü kalmadı. din siyaseti tehlikelidir. iki ucu keskin, ucu sivri bıçak gibidir. toplumlara acı verir. terk etmek lazım.

    Yanıtla (2) (0)
  • İstanbullu bir okur / 05 Temmuz 2024 01:52

    Ellerimizle kazdıgımız kuyuya düşme tehlikesiyle karşı karşıyayız,işte bu tarih,siyaset,ehliyet ve liyakat bilmezlik.Ümit ederim örtülü olsa bile,usta insanlarla iş birligi yapılıp,burun buruna olduğumuz bu tehlikeyi atlatırız.Devlet kibirle yönetilmez,yönetilemez.Syglr.

    Yanıtla (2) (0)
  • Kaya / 05 Temmuz 2024 01:32

    Tüm iyi temennilere rağmen olmaz. Olmasını her vatan sever ister ama olmaz. Testi çatladı, su alıyor. Demirel bu durumlarda halka gitmeli, güven tazelenmeli derdi. Bunu özgür özel bile anladı.
    Bir sonra ki seçime kadar ülke patinaj yapar. Halk canından bezer. Toplanan vergiler yüzde beşi besler. Ama olmaz. Halk inancını yitirdi. O inancın yerine konması gerekir. Seçim halk için nefes kadar gerekli. Ülke için bu yapılmalıdır.

    Yanıtla (25) (1)
  • Ty / 05 Temmuz 2024 01:29

    Kardeşim bakınız okuyun ne var bunda acizane düşünce yazıyor suç mu korkunun ecele faydası yoktur. Bir kere suriyeli göndermek vazifeye ters. Hatta abd ve rusya bile ikna edilir zaten suriye bölündü bunların gitmesi fark etmez. Şöyle de olur 5 milyon suriyeliye 10 ar bin dolar verilir 50 milyar ne olacak ki 2010 'dan beri merkez bankası kasasından 5 li iş adamın alt 500 adamına 100 milyar dağıttı bu güne kadar bunlar zebil gibi para harcıyorlar geneli inşaat sektörü ve çoğu karadeniz uşağı.

    Yanıtla (12) (1)
  • Elbaki huvel baki / 05 Temmuz 2024 00:56

    Akp+MHP ve bunların görünmeyen ortağı, Perinçek'in Vatan partisi Türkiye'nin kaba ideolojik sinir uçlarını oluturmaktadir.Akp dinin, MHP milliyetçiliğin, Perinçek ulusalcıligin ticaretini yapmaktadırlar.Halk bunun farkına varmadigi sürece vasatistan olarak gideriz.Perincek'in %0,2 oyla bu kadar TV lerde görünmesi garip değil mi?

    Yanıtla (22) (1)
  • F.A / 05 Temmuz 2024 00:43

    Bizde liderlik popülist politika üretmek ve hamaset yapmakla oluyor. Ama sonunda fatura ağır oluyor. Millet olarak ufku görmekte çok zayıfız. Günübirlik düşünüp günübirlik yaşıyoruz. Eğitimi daha ne olduğunu bilmediğimiz birinden yarınımızı bilmesini, eğitimimizi düzeltmesini , hukukumuzu sağlamasını beklemek ne kadar rasyonel

    Yanıtla (12) (2)
  • tavşan. / 05 Temmuz 2024 00:17

    Erdoğan MHP daha doğrusu İslamcı milliyetçi iktidar değişmeden Türkiye huzura kavuşamaz.
    Siyaset ekonomi bilgileri sıfır.
    Sadece iktidarı nasıl sürdürürüz mala mülke nasıl konarız dışında bir amaçları yok

    Yanıtla (21) (3)
  • tavşan. / 05 Temmuz 2024 00:12

    İktidar hemen halkı yanıltma çalışmasına başladı. Güya YPG ve Siyonistler bayraklarımızı indirmişler tırlarımıza saldırmışlardı.
    Böylece Erdoğan'ın hataları gözükmeyecekti.
    Trollerde sosyal medyada paylaşmaya başladılar komplo uydurmasını
    primat zekalılar da hemen satın aldılar.

    Yanıtla (12) (4)
  • tavşan. / 05 Temmuz 2024 00:10

    Türkiye’nin besleyip donattığı Özgür Suriye Ordusu (yeni adı Suriye Milli Ordusu) ne kadar güvenilirdir? Erdoğan’ın Esat’la görüşmekten bahsetmesi üzerine, Ankara’nın kendilerini bırakacağını sanarak, bayrağımıza saldıranlar bunlardı. ...
    Sayın yazarın yazdığı gibi silah verip donattıklarımız tırları yakmış bayraklarımızı yırtmışlardı

    Yanıtla (13) (2)